Η σημασία της διατροφής στους αθλητές-ασκούμενους

Στις μέρες μας η ενημέρωση για την άσκηση και τα οφέλη που έχει στην υγεία μας έχει κάνει πολλούς ανθρώπους να στραφούν προς τον αθλητισμό. Τα οφέλη είναι πολλά αλλά σημαντικό ρόλο παίζει και η σωστή διατροφή που θα ακολουθήσει κάποιος αθλητής-ασκούμενος για να καταφέρει να ανταπεξέλθει στην προπόνησή του αλλά και στις ανάγκες ανάπτυξης ανάλογα με την ηλικία του. Πολλοί νέοι ακολουθούν διάφορες διατροφές που βρίσκονται στο διαδίκτυο με αποτέλεσμα να μην είναι τόσο ανταποδοτικοί όσο θα ήθελαν στην προπόνηση τους, να νιώθουν πιο γρήγορα κάματο και να χρειάζονται περισσότερες μέρες ξεκούραση για να επανέλθει το σώμα τους. Ο κάθε οργανισμός λειτουργεί με διαφορετικούς ρυθμούς (καύσεις) οπότε η διατροφή του θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη και προσαρμοσμένη στο καθημερινό πρόγραμμα του.

Η διατροφή θα πρέπει να περιλαμβάνει την σωστή ποσότητα σε:

  • Υδατάνθρακα (το κύριο καύσιμο του οργανισμού)

  • Πρωτεΐνες ( για την σωστή αναδόμηση των ιστών που «καταστρέφονται» με την άσκηση)

  • Λιπαρά ( προσθήκη καλών λιπαρών όπως ξηροί καρποί)

  • Υγρά ( σωστή κάλυψη υγρών πριν, κατά την διάρκεια και μετά την άσκηση, νερό, αθλητικά ποτά, τροφή)

  • Βιταμίνες, μέταλλα , ιχνοστοιχεία

Όπως δεν αφήνετε την υγεία σας στα χέρια του διαδικτύου έτσι μην αφήνετε και την διατροφή σας σε διάφορα «ματζούνια» του διαδικτύου. Υπάρχει επιστήμονας που μπορεί να σας καθοδηγήσει με ασφάλεια και χωρίς στερητικές δίαιτες στο αποτέλεσμα που θέλετε. Αυτός ο επιστήμονας ονομάζεται Διαιτολόγος.

 

Νικόλαος Ζαχαροδήμος

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος